„Bądź kumplem nie dokuczaj”
Treść
W dniu 16.05.2019 r. w ramach „ Dnia Profilaktyki” odbyło się podsumowanie realizowanych na terenie ZS nr 5-Specjalnych programów i projektów „ ARS – czyli jak dbać o miłość”, „ Odpowiedzialnie w dorosłość” oraz „Włącz myślenie”.
Społeczność szkolna wzięła również udział w obchodach Dnia Przeciwko Przemocy pod hasłem „Bądź kumplem nie dokuczaj”, w ramach którego uczniowie Szkoły Branżowej I Stopnia Specjalnej Nr 4 zaprezentowali opracowane przez każdą klasę kodeksy dobrego kumpla, natomiast uczniowie Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy portrety dobrego kumpla.
W czasie spotkania panie pedagog Agnieszka Gniewek i Małgorzata Sikora zapoznały uczniów i nauczycieli z założeniami kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” będącej częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network, która wystartowała w Wielkiej Brytanii, a obecnie obejmuje wiele krajów z całego świata.
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci i młodzieży. Akcja ma za zadanie podkreślać, że reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich, może ograniczyć skalę problemu.
Osobistymi doświadczeniami na temat dokuczania podzielili się z uczniami znani, polscy sportowcy, m.in. Marcin Gortat, Grzegorz Krychowiak, Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny, którzy w ramach współpracy z Cartoon Network włączyli się do akcji i wypromowali krótkie spoty i filmiki, mówiące o przeciwdziałaniu dokuczaniu.
Spotkanie umiliły wszystkim zgromadzonym piosenki związane z tematyką przyjaźni. Przed publicznością wystąpił Łukasz Izworski z kl. IIa oraz zespół muzyczny w skład którego wchodzą panowie Piotr Woźniak, Bogusław Skowron oraz Kacper Przybyszewski oraz uczeń Daniel Ciureja z kl. IB.
Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał drobny upominek, a wychowawcom wręczono materiały edukacyjne związane z tematyką przeciwdziałania dokuczaniu, które posłużą jako wskazówki do przeprowadzenia godzin wychowawczych.