Projekt pedagogiczny "Body percussion"
Treść
PROJEKT PEDAGOGICZNY
Tytuł: „Ciało- doskonały instrument”
Autor: Kacper Przybyszewski
Niniejszy projekt wychodzi na przeciw potrzebom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, stawiając sobie za główny cel wspomaganie rozwoju psychospołecznego wychowanka a także wyzwalanie aktywności twórczej dzieci i rozwój ich zdolności.
Zajęcia odbywały się w ramach zajęć obowiązkowych jako element godziny lekcyjnej 1-2 razy
w tygodniu .
Niniejszy projekt ma na celu rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania i tworzenia rytmu
z wykorzystaniem swojego ciała. Ma on zachęcać i motywować uczniów do tworzenia własnych kompozycji, ale również kształtować umiejętność pracy w zespole. Działanie będzie dotyczyło wybranych zagadnień zawartych w Programach Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną.
Body percussion to gra na własnym ciele. Jeszcze przed wykształceniem mowy porozumiewamy się za pomocą wydawanych przez nas dźwięków tworzonych z ciała-klaskanie, tupanie, klepanie. Jest to więc powrót do najbardziej pierwotnych przeżyć. Spontaniczną reakcją człowieka na muzykę jest ruch. Body Perccusion jako połączenie muzyki i ruchu stanowi wspaniałą okazję do odczuwania jej. Klaszcząc czy pstrykając palcami możemy tworzyć dźwięki o różnej barwie, natężeniu i dynamice. Pozwala to trenować i udoskonalać poczucie rytmu. Taka aktywność muzyczna jest również źródłem radości i dobrej zabawy.
Cel główny:
Wspomaganie rozwoju psychospołecznego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowaną poprzez wyzwalanie aktywności twórczej uczniów i rozwój ich indywidualnych zdolności, jak również kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
Cele szczegółowe:
- kształtowanie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości
- stwarzanie możliwości wypowiadania siebie poprzez aktywność muzyczną
- kształtowanie umiejętności spontanicznej jak i ukierunkowanej aktywności muzycznej.
- pobudzanie do działań artystycznych, dostarczanie przeżyć emocjonalnych
i estetycznych - usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i słuchowo-ruchowej
- rozwijanie indywidualnych zdolności, zainteresowań oraz aktywności twórczej,
- kształtowanie i rozwijanie słuchu muzycznego stosownie do możliwości ucznia
- doskonalenie pamięci motorycznej, słuchowej i wzrokowej
- uatrakcyjnienie procesu kształcenia poprzez wdrożenie innowacji
- wyrabianie umiejętności współpracy w zespole i wykonywania poleceń.
W projekcie wzięło udział siedmiu uczniów z różnych klas Szkoły Przysposabiającej do Pracy.Poniżej klikając w link ( Ctrl + kliknięcie) znajdują się efekty naszej pracy:
Cancan
https://drive.google.com/file/d/1rTcn0So5hvDHa-2oDw6xoIyx78jewyE0/view?usp=sharing
ClapClap
https://drive.google.com/file/d/1ynT7K0_gd2CwlV6skbAlmiwErKfhk7zW/view?usp=sharing
Dance Monkey
https://drive.google.com/file/d/1_qk3gKp0RWFoTkbyVcOH9SoQ05fmANOv/view?usp=sharing
Uptownfunk
https://drive.google.com/file/d/1Nluxy1dBNryhPN1mQD5UX4LDM1ckBr9E/view?usp=sharing